Tillsammans tar vi förvaltningen till en helt ny nivå

För AFA Fastigheter är omtanke ett av de viktigaste ledorden. Det innebär att AFA tar väl hand om sina kunder, hyresgästerna, och om miljön. Och självklart är AFA angelägna att ta väl hand om sina fastigheter.

Fastighetsförvaltning kräver stor kompetens och ett långsiktigt engagemang. När AFA nyligen upphandlande förvaltare för sina kommersiella fastigheter utfördes detta därför genom ett omfattande upphandlingsförfarande.

Valet föll på RIBA. AFA och RIBA delar synen på långsiktighet, kvalitét och hållbarhet och har också tidigare samarbetat i många år. Vi har också tidigare utvecklat vår fastighetskompetens och förmåga till helhetsansvar efter AFAs behov och intentioner.

Tillsammans med AFA tar vi nu samarbetet till en helt ny nivå, där vi i integrerade system kommer att arbeta med allt från rena förvaltningsuppdrag till energiuppföljning och driftoptimering.

RIBA blir AFAs förlängda arm i servicen gentemot hyresgästerna och tar totalansvar för att allting fungerar i fastigheterna. I och med detta djupgående samarbete frigör AFA egna resurser för kundnära relationer samtidigt som kunderna kan vara helt trygga i att fastigheterna får den omtanke som AFA alltid har gett dem.

AFA Fastigheter uttrycker att de är mycket glada över samarbetsavtalet med RIBA och är övertygade om att det kommer att bli mycket bra för alla parter – inte minst för hyresgästerna.

• Konsultverksamhet

Michael Lennse

Presskontakt VD Affärsområdesansvarig, Projektstyrning, Energi & Miljö 08-599 028 62

Björn Thelning