1000 medlemmar till Flyinge Futurums vänner under 2014?

Flyinge har för avsikt att bli norra Europas främsta mötesplats för hästar och människor. Som ett led i detta arbete bildas nu föreningen Flyinge Futurums vänner. Föreningen vänder sig till personer som vill stötta forskning och utbildning inom hippologi som idag bedrivs på Flyinge.

- Jag är ganska övertygad om att det finns en rad människor runt om i Skåne och övriga landets som gärna vill vara med och bidra till Flyinges utveckling och att vi ska utvecklas till att vara en av  norra Europas främsta mötesplats för hästar och människor, säger Marianne Lilja Wittbom VD för Flyinge AB och fortsätter.

- Det finns många, många människor som på olika sätt har relationer till Flyinge och den verksamhet som bedrivs här. Min förhoppning är att vi nu kan få dessa människor att gå med i Flyinge Futurums vänner och på det sättet stötta verksamheten på Flyinge. Min förhoppning är också att vi under 2014 lyckas värva över 1000 medlemmar till föreningen Flyinge futurums vänner.

Kort om Flyinge

Under året har över 70 000 människor besökt några av Flyinges många tävlingar och event och Flyinge är idag är ett av Skånes mest besökta turistmål. 2013 har Flyinge genomfört över 40 tävlingsdagar, hundratals hästar och ryttare har tävlat.

I dag bedriver Flyinge olika högskoleutbildningar, gymnasieutbildningar och andra högre utbildningar. Flyinge driver också en rad forskningsprojekt bland annat tillsammans med Sveriges lantbruksuniversitet. Forskning och utbildning kring hästen och hästens utbildning är en bärande del i verksamheten på Flyinge.

För ytterligare information kontakta VD Marianne Lilja Wittbom, 070-266 45 08 eller marknadsansvarig Anna Nyström, 0735-621323.