99-åringen på Strömsholm får ny kostym

Nytt namn, ny kostym och ny showbana. Strömsholmsdagarna är 99-åringen som är i ständig utveckling. I år genomförs evenemanget den 2-6 juni, och redan nu kan arrangören presentera flera nyheter i evenemangsprogrammet.

För 99:e året i rad arrangeras det i sommar hästtävlingar i Strömsholms Slotts slottspark. Folksam Elitallsvenska och Folksam Ponnyallsvenska i hoppning, SM i dressyr och hovslageri är tillsammans med internationell fälttävlan några av de sportsliga programpunkterna. Denna gång tar även andra djur och nya showinslag plats i evenemangsprogrammet. Uppladdningen inför nästa års 100-årsjubileum har bara börjat.

- 2018 är det dags för storslaget 100-års jubileum. Men redan under årets evenemang kan vi erbjuda ett gediget program i den helt unika slottsmiljön. Evenemanget bjuder på mer än bara hästar, säger Caroline Lundström, som tillsammans med Fredrik Starck är projektledare för evenemanget.

Redan i år finns det en 100-åring att fira. Det ingen mindre än, Strömsholms Ridsportförening, som tillsammans med riksanläggningen, Ridskolan Strömsholm arrangerar evenemanget. Med i organisationskommittén finns även Hallstahammars kommun, Strömsholms Slott, STUTAB och Evidensia Djursjukhus.

- Planeringsarbetet pågår och tillsammans med våra samarbetspartners kan vi lyfta evenemanget vilket känns fantastiskt roligt. Redan nu vet vi att mässområdet flyttar in framför Strömsholms Slott, vilket gör att slottet hamnar centralt på evenemangsplatsen. Likaså möjliggörs att viss tävlingsuppstallning flyttar ner till tävlingsområdet, säger Anna Nyström, chef för Samarbeten och Evenemang på Ridskolan Strömsholm.

För mer information om evenemanget: www.stromsholmsdagarna.se.

Caroline Lundström, projektledare

Tel:0709 78 49 01