​Agria fortsatt huvudsponsor för Ridskolan Strömsholm

Ridskolan Strömsholm (RS) förnyar sitt samarbetsavtal med Agria Djurförsäkring som en av sina huvudsponsorer. Avtalet innebär bland annat att parterna aktivt ska arbeta för att utveckla och marknadsföra den svenska hästutbildningen och forskning samt sprida kunskap inom svensk hästhållning.

- Agria och RS har samarbetat i många år och det är glädjande att Agria fortsatt bidrar till att stärka vår verksamhet inom utbildning och utveckling för hästnäringen, säger Jan Andesson, vd för Ridskolan Strömsholm AB.

Samarbetet ska bidra till att verka för körkonsten och ridsportens bevarande och utveckling vid Strömsholm.

- Ridskolan Strömsholm är en nationell knutpunkt för svenska kvalitetshästar och ridsport. För Agrias del är det viktigt att vara en nära partner i utvecklingen och utbildningen av framtidens aktörer inom hästområdet, säger Stefan Fur, affärsområdeschef Häst, Agria Djurförsäkring.

Avtalet innebär bland annat att Agria är en av huvudsponsorerna för de årligen återkommande Nationaldagstävlingarna och Hösttävlingarna på Strömsholm.

I den dagliga verksamheten ingår Agria som en naturlig del av Ridskolan Strömsholm med exponering i stallar och andra delar av anläggningen men också genom kunskaps- och erfarenhetsutbyten.

Kontakt

Stefan Fur, affärsområdeschef Häst & Lantbruk, Agria Djurförsäkring, telefon 070-699 53 41

Jan Andersson, vd, Ridskolan Strömholm AB, 070-247 26 77

Pernilla Melander, kommunikationsansvarig, Agria Djurförsäkring, telefon 070-57 93 111

• ridsport
  • rs
  • agria
  • djurförsäkring

Riksanläggningen Ridskolan Strömsholm är Svenska Ridsportförbundets utbildningsanläggning och har en långvarig tradition inom svensk ridsport för utbildning av människor och hästar. Här ges utbildningar för ridlärare, hovslagare, brukskuskar och hästskötare samt sportutveckling för elitsatsande ryttare. På anläggningen finns olika skolformergenom universitet SLUs hippologprogram, Hästsportens Folkhögskola, yrkeshögskola och gymnasium. Spetskompetens inom hoppning och dressyr är viktiga, liksom inom pedagogik, hästhållning, anläggningsdrift, ledarskap samt FoU. Alla Riksanläggningarna (Strömsholm, Flyinge och Wången) har ett gemensamt uppdrag att förse hästnäringen med rätt kunskap och kompetens för branschens och näringens framtida utveckling. Ridskolan Strömsholm har i dag 46 medarbetare och äger 120 hästar av de 220 som står på anläggningen. Kärnverksamheten är Utbildning & Sport.