Flyinge AB i nytt samarbete med Skånska Energilösningar

Skånska Energilösningar och Flyinge AB har tecknat ett långsiktigt ramavtal i syfte att förbättra uppvärmningssystemet i Flyinge AB:s fastigheter.

Ramavtalet löper på 5 år och anger planering och målsättningar för de förbättringar som ska genomföras för uppvärmningssystemet i Flyinges AB:s fastigheter. Intentionen är att förbättringarna skall genomföras stegvis och uteslutande baseras på förnybara energikällor.

“Det är mycket glädjande att starta ett samarbete med Flyinge AB som är beläget i vår närmiljö. Vi ser med stor tillförsikt fram emot att kunna erbjuda Flyinge AB bästa möjliga lösningar för deras framtida energibehov”, säger Anders Unger VD för Skånska Energilösningar.

Flyinge är en av Hästnäringens tre Riksanläggningar och är belägen utanför Lund. Här finns i vardagen över 170 hästar och 200 studerande. Anläggningen har anor från 1100-talet och vardagens gedigna verksamhet ställer höga krav.

”Genom samarbetet med Skånska Energilösningar kan vi utveckla Flyinges fantastiska miljö och fortsätta arbetet med att vara en hållbar mötesplats där kunskap, hästar och människor utvecklas.”, säger Christina Rosell, vd Flyinge AB.

För mer information:

Christina Rosell, vd Flyinge AB