Flyinge rider vidare i Equipes sadlar

I nästan tio år har Flyinges elever, studenter och personal ridit i det italienska kvalitetsmärket Equipes sadlar. Nu förlängs samarbetet.

– Flyinge har varit viktigt för vår etablering i Sverige och för oss är det verkligen viktigt att stötta utbildning, säger Edda Rigon, exportchef på Equipe.

Equipe kom in som samarbetspartners till Flyinges internationella dressyrtävlingar 2007 och stannade sedan kvar för att stötta utvecklingen av svenska ryttare.

– Vi uppskattar verkligen Equipes sadlar och är glada att kunna erbjuda våra elever och studenter riktigt bra förutsättningar för att komma till bra ridning och få en bra sits, säger Emma Nilsson, verksamhetschef på Flyinge.

I Sverige sker samarbetet främst med Susanne och Ingrid Ankarcrona som kommer och provar ut sadlarna till Flyinges hästar

– Det är väldigt värdefullt att de är här med jämna mellanrum. Hästarna ändrar sig i ryggen och då är det skönt att med jämna mellanrum checka av om något i sadeln behöver ändras, säger Emma.

Edda Rigon på Equipe är lika glad för samarbetet.

– Vi har varit på Flyinge i närmare tio år och det är viktigt att vara på ett ställe där man kan stötta hästar, ryttare och sport, inte bara världsryttare utan även framtida yrkesmänniskor i hästbranchen och framtida stjärnor, säger Edda.

Läs mer om Equipes sadlar.

Anna Nyström
Affärsområdeschef Samarbeten & Evenemang