Hög nivå på hingstvisning

Förra året kunde publiken njuta av högdjur som Bretton Woods, Balou du Rouet och Armani Code. När PS Flyinge & Partners håller hingstvisning den 22 mars lovas det en minst lika bra uppslutning.

-Vårt koncept är att alltid hålla en hög internationell nivå som gynnar både aveln och sporten. Publiken kan förvänta sig en förstklassig uppvisning när de kommer till Flyinge den 22:e mars, lovar Helena Torstensson, verksamhetsledare på PS Flyinge & Partners.

När säsongen 2014 drar igång så blir det den tredje för PS Flyinge i Sverige. Det har varit succé redan från början för bolaget. 2013 ökade man med tio procent vilket är ett synnerligen gott resultat på en för övrigt dalande marknad. En av anledningarna till ökningen heter Armani Code. Hingsten efter Armitage – Landfriese blev svensk bruksprovsvinnare och hade närmare 200 ston. Även i Tyskland har han gjort succé och är nyutexaminerad med väl godkända betyg från sitt 30 dagars prov i Schlieckau. Bland annat belönades han med 9,25 poäng för sin hoppning.

- Han kommer att stå på Flyinge även 2014, trots att tyskarna gärna hade behållit honom, säger Helena Torstensson.

En för i år nykomling i det svenska programmet är Cinsey e. Contentro – For Pleasure. Förra året var hingsten tillgänglig för en-sto licens. Nu är det fritt fram för svenska stoägare.

- PS Flyinge & Partners motto är ”Bringing the best stallions together”. Alla som kommer till hingstvisningen den 22 mars, klockan 17, kommer verkligen att få se några av de bästa, lovar Helena.

Biljetter finns redan idag, boka här

• ps flyinge & partners
  • paul schockemöhle