Stort intresse för Toppform Flyinge!

Den 18:e januari är det dags för ytterligare en Jerringpristagare att hålla hov på Flyinge. Den här gången är det inte Rolf-Göran Bengtsson utan Lisa Nordén. Intresset för att lyssna på triathlonstjärnan och före detta fälttävlansryttaren är stort, men det finns några platser kvar. Är du ryttare och bor i södra Sverige är du varmt välkommen att delta!

Toppform Flyinge är ett projekt som Flyinge AB genomför tillsammans med Färs & Frosta Sparbank. Syftet är att öka medvetenheten om vikten av god hälsa och avsutten träning för att utvecklas som ryttare i ett längre perspektiv. Inspirationsdagen nu på lördag föregås och kommer att följas av fler evenemang under året som sätter fokus på ryttaren som idrottare.

-Triathlonstjärnan Lisa Nordéns medverkan sätter helt klart stjärnglans på dagen, men vi är även mycket nöjda med programmet i övrigt. Igor Ardoris är en välmeriterad coach och föreläsare inom mental träning och mindfullness. Palmer Friskvård som står för eftermiddagens aktiviteter är även de mycket kunniga inom sina områden, säger Lovisa Broms som är projektansvarig från Flyinges sida.

- Flyinge och Färs & Frosta Sparbank har samarbetat under många år och Toppform Flyinge är det senaste exemplet på detta. Vi tycker det är positivt med en satsning där ryttaren som idrottare står i centrum och vi ser fram emot årets aktiviteter med förhoppningen om att dessa ska bidra till många ryttares hälsa och välbefinnande, säger Nomie Gustafsson, verkställande tjänsteman på Sparbanksstiftelsen Färs & Frosta.

Program den 18:e januari

10.00 Föreläsning med Igor Ardoris – mental träning

11.00 Inspirationsföreläsning med triathlonstjärnan Lisa Nordén

12.00–13.00 Lunch