Riksbyggen rekryterar Jonas Morian

Riksbyggen rekryterar Jonas Morian

Riksbyggen har rekryterat Jonas Morian till att ansvara för företagets övergripande press-
och mediearbete. Jonas har lång erfarenhet från press- och kommunikationsarbete
och kommer närmast från egen verksamhet.

Jonas Morian har även varit krönikör i Aftonbladet, informations- och presschef på bland annat vårdföretaget Attendo samt grundat och varit chefredaktör på Makthavare.se. Jonas tillträder den nya tjänsten i början av april.

-  Jag har alltid dragits till sammanhang som berör människor i vardagen och det finns få frågor som är så viktiga som bostäder. Här spelar Riksbyggen en mycket viktig roll i samhället, säger Jonas Morian.

-  Jonas har lång erfarenhet från företag och organisationer där press- och mediearbetet står i fokus. När vi inom Riksbyggen nu satsar mer resurser på dett område, passar Jonas mycket bra in i rollen att bygga upp och ansvara för Riksbyggens övergripande pressarbete, säger Mårten Lilja, kommunikationschef.

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar attraktiva boendemiljöer i nyproduktion. Riksbyggen är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare, med bostadsrättsföreningar och
kommersiella och offentliga fastighetsägare som kunder. Verksamheten finns över hela landet, och omfattar 2 300 medarbetare, 20 000 förtroendevalda, 350 000 boende och 28 000 bosparare.

Ytterligare information lämnas av

Mårten Lilja,
kommunikationschef Riksbyggen, tel 08-698 42 18, 070-235 00 95.

Jonas Morian,
tel 070-564 19 84

Riksbyggen utvecklar, förvaltar och förbättrar rummen som du bor och arbetar i.