Upptäck trädgårdsvärlden − välkomna till Tusen Trädgårdar!

Söndag 12 augusti är den stora dagen för alla trädgårdsentusiaster. Nu är det dags för Tusen Trädgårdar som arrangeras av Gunnel Carlsons Trädgårdsriket, Riksförbundet Svensk Trädgård och Studiefrämjandet. Då öppnar trädgårdsägare över hela landet grindarna till sina privata paradis och inspiration och kunskap delas av riktigt många. Också koloniträdgårdar, stadsparker, museiträdgårdar, botaniska trädgårdar och plantskolor och andra är öppna för besökare. Vissa trädgårdar har även öppet dagen före, lördag 11 augusti.

Alla trädgårdar finns på www.tradgardsriket.se och kartor så att man kan lägga upp sin egen trädgårdsrundtur.

Pressbild: Gunnel Carlson hälsar välkommen till sin trädgård under Tusen Trädgårdar.
Foto: Maria Fredin Skoog

Fler pressbilder finns på Svensk Trädgårds hemsida www.tradgard.org under Press. Vidare information: Gunnel Carlson, 0703-46 95 47, gunnelcarlson@swipnet.se, Stella Westerlund, Riksförbundet Svensk Trädgård, 0703-85 40 50, stella.westerlund@tradgard.org och Elisabeth Nyström, Studiefrämjandet i Stockholm, 070-619 06 37, elisabeth.nystrom@studieframjandet.se