Riksidrottsförbundet förstärker sin kommunikationskompetens

Lena Holmestig blir ny chef för verksamhetsområdet idrottspolitik och kommunikation hos Riksidrottsförbundet.

Lena Holmestig kommer närmast från kommunikationsbyrån Hallvarsson & Halvarsson där hon arbetat som seniorkonsult. Hon har en gedigen erfarenhet från kommunikation och opinionsbildande arbete främst inom politiken. Hon har bland annat arbetat som biträdande partisekreterare och kommunikationschef för Centerpartiet och i Näringsdepartementet. Lena Holmestig har även varit kommunikationschef för mejeriföretaget Milko och för järnvägsentreprenören Infranord samt presschef på Lantbrukarnas Riksförbund.

- Tillsammans med Max Lauritzson som sedan årsskiftet arbetar som kommunikation- och marknadschef, kommer Lena Holmestig att vara viktiga i Idrottsrörelsens arbete att utveckla kommunikation och opinionsbildning, säger Birgitta Ljung, generalsekreterare Riksidrottsförbundet.

Max Lauritzson har gedigen kommunikations- och marknadsföringskompetens. Han har en bred erfarenhet från strategiska utvecklingsarbeten inom idrotten och även direkt koppling till föreningsidrotten i och med sitt engagemang som barn- och ungdomsledare.

Birgitta Ljung
Generalsekreterare Riksidrottsförbundet

Lena Holmestig
Chef för verksamhetsområdet idrottspolitik och kommunikation, Riksidrottsförbundet