VIF-TROFÉN 2005

Sundsvall 2006-03-01 Västernorrlands Idrottsförbund firade sitt hundrade år under 2005. Med anledning av detta beslöt styrelsen att årligen utdela en utmärkelse kallad VIF-trofén. Förutom en trofé består utmärkelsen av ett stipendie på 10.000 kronor. Utmärkelsen kan tilldelas lag, individ, förening eller organisation, som gjort något speciellt inom idrotten värt att belöna. Det kan vara ett bra resultat, en fantastisk prestation, en ledargärning, sportsligt uppträdande utöver det vanliga eller ett utmärkt arbete i en styrelse. För år 2005 har styrelsen beslutat att utmärkelsen skall tilldelas curlinglaget Anette Norberg, Härnösand. ”När vi beslutade om utmärkelsen var laget svenska mästare, europamästare och världsmästare. Att Anette och kompani senare skulle sopa hem ett OS-guld förstärker bara vårt val säger ordföranden i Västernorrlands Idrottsförbund, Leif Thunman.” Utmärkelsen kommer att delas ut på lördag i samband med att laget hyllas på torget i Härnösand. Ytterligare upplysningar: Västernorrlands Idrottsförbund, Leif Thunman, telefon 0611-802 25 eller 070-580 58 68

• Västernorrland