4Elements Hiphop Workshops - 6:e december fylls Gottsunda C av hiphop!

Den 6:e december kommer hela Gottsunda Centrum att andas hiphop. Hiphopen består av 4 element: graffitti, breaking/dans, rap och DJ. Alla dessa 4 element kan ni prova på under lördagen den 6:e december, lär dig 4 olika dansstilar av Uppsala Loves Hiphop, lär dig graffitti av tre artister från www.Klottrarna.se och lär dig rap & spoken word av Kung Henry, samt lyssna på en föreläsning av en av Uppsalas främsta musikproducenter Viktor Ax. Alla föreläsningar och provapåaktiviteter är öppna för alla åldrar. Däremot kräver graffitti-workshopen och dansworkshoparna anmälan - som görs till karinochmilla@riksmaklaren.se

Denna heldag workshops är en del av 4Elements Hiphop Festival även bestående av showen Qoutes av Above the clouds den 8:e december kl 18-1845 på Gottsunda Dans & Teater, samt hiphopkonserten 12:e december med artister som Amsie Brown, Aurelia Dey, Junior Natural, Jessica Lefvert, JAMATA CREW Mr Noon Livedub samt Fatima.

Workhops tider 6:e december: Dansworkshop kl 10-11 house, 11-12 hiphop, 13-14 popping 14-15 breaking 15-16. Graffitti-workshop 1 1100-1230, Graffitti-workshop 1330-15, föreläsning av Viktor Ax kl 14 i Gottsunda Dans & Teater. Workshop i Spoken word & rap kl 13-15.

4Elements Hiphop Festival är ett samarbete mellan Riksmäklaren, Gottsunda Centrum, Gsunda Market, Gottsunda Dans & Teater, Uppsala City Stay, Klottrarna, Uppsala Loves Hiphop, Highlights.