Riksmäklaren förmedlar Uppsalas dyraste lägenhet

Med 14 miljoner i utgångspris är den lägenhet som Riksmäklarens mäklare Peter Alfvengren förmedlar i särklass en av de dyrare lägenheterna som utannonserats i Uppsala. Bostadsrätten ligger i ett funkishus från 1936, som ritades av arkitekten Simon Lindsjö. Med sin stora yta om 310 kvadratmeter och det fantastiska läget intill Fyrisån, är detta en våning utöver det vanliga.

Att lägenheten har det dyraste utropspriset hittills i Uppsala är inte konstigt, med tanke på den stora ytan och alla fördelar som finns med våningen, menar mäklare Peter Alfvengren, som fått i uppdrag att förmedla våningen. Här finns 9 rok, 4 balkonger i olika väderstreck och en takterrass om 50 kvm. Lägg därtill att det finns hiss, öppen spis och rejäla sällskapsytor.

– Jag är ganska säker på att det är den dyraste bostadsrätten som utannonserats i Uppsala, säger mäklare Peter Alfvengren. Men 50.000 kr per kvadratmeter är inte alls något överpris för en våning i Uppsala, det är däremot ovanligt med en så stor yta som 310 kvm och det är det som ger det höga priset. Det här är en fantastisk bostad att få förmedla, fortsätter Peter Alfvengren.

Bostaden utannonserades på söndagen och har redan genererat ett flertal spekulanter. Vad slutpriset blir återstår att se.

• Uppsala

RIksmäklaren i Uppsala har funnits i 40 år och vi har alltid haft som idé att hjälpa människor i alla delar av Uppsala. Alla kunder är lika viktiga, oavsett vilken livssituation de befinner sig i eller vilket område de bor i. Vi är Mäklaren genom livet!

Mikael Gustafsson

Presskontakt Kontorschef 0768-800011