RingUp lanserar ny växeltjänst, RingUp ME

RingUp lanserar nu en ny molnväxellösning som kallas RingUp ME. Genom ett samarbetsavtal med företaget Nortech Telecom kan vi nu leverera en av marknadens mest kompetenta och konkurrenskraftiga växellösningar. RingUp Me bygger i grunden på en lösning från Mitel som är en ledande IP telefonileverantör i världen.

RingUp Me är mycket flexibel, den passar alla kundsegment inom RingUp säger Michael Rosvall, produktchef tjänster på RingUp. Att kunna erbjuda en lösning som passar lika bra till det lilla företaget som till den stora koncernen ger en enkelhet både för oss inom kedjan som för kunden fortsätter Michael.

En annan viktig sak för oss på RingUp är vår operatörsneutralitet och i RingUp Me kan kunden själv välja den operatör som ger de bästa villkoren för kunden avslutar Michael Rosvall.

Om RingUp
Varumärket RingUp ägs av Electra Gruppen AB (publ) som driver butikskedjor för hemelektronik- och telekomprodukter. Electra Gruppen AB (publ) äger kedjornas namn och koncept, medan butikerna ägs av lokala entreprenörer.  Läs mer om RingUp på www.ringup.se

Vi är mycket stolta över förtroendet som RingUp har givit oss, säger Johan Jarskog Vd på Nortech Telecom. Tillsammans med RingUp’s kompetenta återförsäljare kommer vår kommunikationslösning att kunna ge stort värde ute hos slutkunderna.

Vår lösning har ett funktionsdjup som är mycket konkurrenskraftigt i jämförelse med andra alternativ på marknaden. Det ger återförsäljarna möjlighet att lösa båda enkla och mer krävande kunder. Exempel på funktioner som blir alltmer efterfrågade är Collaboration och Contact center.

Vi ser detta samarbete som ett kvitto på att vår renodlade återförsäljarmodell ger den trygghet som återförsäljare och även slutkunder uppskattar, tillägger Johan Jarskog Vd på Nortech Telecom.

Om Nortech
Nortech är en marknadsledande aktör inom företagstelefoni mot SME segmentet. Nortech säljer telefonilösningar via ett rikstäckande återförsäljarnät för att ge slutkunder lokalt och kompetent stöd. Sedan starten 2001 har Nortech haft en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Nortech har blivit utsett till Gasell-företag av Dagens Industri åren 2006, 2007 och 2008.

Kontaktperson RingUp                                                 Kontaktperson Nortech Telecom
Michael Rosvall                                                               Johan Jarskog
Tel:070-525 84 64                                                           Tel: 073-699 94 92
E-post: michael.rosvall@ringup.se                                  E-post: johan.jarskog@nortech.se