RingUp/Com7 köper Mittcommunication i Sundsvall

– Vi ska röra om i den norrländska paltgrytan.

RingUp/Com7 AB köper Mittcommunication AB i Sundsvall. Det innebär att RingUp-kedjan förstärker sin närvaro i landets norra delar.

– Jag ser stora möjligheter med det här förvärvet och vi ska röra om i den norrländska paltgrytan, säger Fredrik Eriksson, grundare och delägare i RingUp/Com7, lite skämtsamt.

Mittcommunication AB startades 2004 och gick i konkurs för några veckor sedan. RingUp/Com7, som redan finns i Göteborg och Stockholm, såg sin chans att expandera och köpte bolaget från konkursförvaltaren.

– Sundsvall med omnejd är i mina ögon ett obearbetat område där det inte råder så hård konkurrens inom telekom. Mittcommunication är ett välkänt företag som hittills mest arbetat med installationer av kommunikationsutrustning i taxibilar, utryckningsfordon, skogsmaskiner med mera. Där har de en del stora kunder. Vi breddar nu med vårt utbud av produkter och tjänster, vilket jag tror blir en bra mix, säger Fredrik Eriksson.

RingUp/Com7 arbetar med telefoni, it och dokumenthantering.

– Genom att bara ha en kontaktyta hjälper vi våra kunder att spara tid, säger Fredrik Eriksson.

Det nya ägaren tillför Mittcommunication är till exempel installation av växellösningar, framförallt RingUp:s egen växel RingUp Me, samt egen svarsservice, körjournaler, egen webbutik och en del andra tjänster.

– RingUp är operatörsneutrala, vilket är en styrka tillsammans med att det är en stor kedja som både har bredd och kompetens, fortsätter Fredrik och berättar att RingUp/Com7 har som ambition att fortsätta växa.

Mikael Johnsson, kedjeledare hos RingUp, välkomnar affären.

– Jag är väldigt glad att vi förstärker vår närvaro i Norrland och ser med stor spänning fram emot det här förvärvet. Det finns sedan tidigare mycket kunskap inom Mittcommunication och när den adderas med de tjänster RingUp/Com7 erbjuder så har det alla förutsättningar att bli bra för alla parter.

För mer information:

Fredrik Eriksson, RingUp/Com7: 08-120 02 011

Mikael Johnsson, kedjeledare RingUp: 0480-584 53

• Telekom

• telefoni för företag
  • telefoni som tjänst
  • mobiltelefoni

Information om RingUp
Varumärket RingUp ägs av Electra Gruppen AB (publ) som driver butikskedjor för hemelektronik- och telekomprodukter. Electra Gruppen AB (publ) äger kedjornas namn och koncept, medan butikerna ägs av lokala entreprenörer. Läs mer om RingUp på www.ringup.se

Kontaktperson RingUp:
Mikael Johnsson, kedjeledare.