Över 100 deltagare när SP Danmark invigdes

Den 11 oktober invigdes SP Danmarks nya lokaler i Köpenhamn. Över 100 deltagare från en lång rad danska och sydsvenska företag minglade, tittade på de välutrustade labben och lyssnade på föredrag.

– Med invigningen ville vi visa hur vi kan bidra till att öka innovationskraften i denna dynamiska region. Väldigt roligt att så många var nyfikna på vår verksamhet, säger Kennet Palm, vd för SP Danmark.

Bland talarna vid invigningen fanns forskare inom energi och processteknik, SPs koncernchef Maria Khorsand, Lene Lange, chef för Copenhagen Innovation Harbour vid Ålborgs universitet som samarbetar med SP, och universitetets rektor Finn Kjærsdam.

– Jag är nöjd att SP Danmark nu är i full gång. Det är en viktig del i vår strategi för att bli starkare internationellt, säger Maria Khorsand.

SP Danmark utför kompletta provningar med testlaboratorier inom EMC (störningsprovning av elektronik), klimat och mekanisk testning. Vidare erbjuds tjänster inom felanalys av elektronik, undersökning av felkällor och reparation av elektronik.

För ytterligare information, kontakta VD för SP Danmark, kennet.palm@sp.se, tel +45 2614 75 43

• sp danmark
  • sp:s hållbara företagande

SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut är en internationellt ledande institutskoncern med ca 1 500 medarbetare. Vi skapar värde i samverkan och erbjuder kvalitet i hela innovationskedjan, vilket har stor betydelse för näringslivets konkurrenskraft och hållbara utveckling. SP är en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare bland Young Professionals, enligt Universums senaste rapport, som omfattar över 35 000 akademiker. Läs mer på www.sp.se