Rittal Modcenter - Gör din vardag enklare

Rittal Modcenter - Gör din vardag enklare

Varför gå som katten kring het gröt? Välj en färdig kapsling.
Det säger Henrik Rosenström, verkstadschef på Rittal i samband med att företaget lanserar sitt nya Modcenter.

Förberett vid leverans
Modcenter är en väg för att slippa bekymmer och ta bort osäkerhetsmoment. Vanligen köper man en kapsling och modifierar den med håltagning för att den ska passa för den aktuella användningen. Det kan vara mer eller mindre jobbigt. Håltagningen kräver oftast speciella verktyg, väsnas och irriterar. Risken är att kapslingen blir skadad under bearbetningen.

Lösningen heter Modcenter. I praktiken betyder det att du beställer en kapsling med de hål du vill ha och med de komponenter monterade som du önskar. Modcenter löser jobbet enligt dina instruktioner. Enkelt och smidigt och totalt sett sannolikt billigare än dina andra alternativ.

- Vi har specialverktygen med vertikalfräs, stans etc för allehanda håltagning. Med dem får vi en exakthet som knappast är möjlig att uppnå på frihand. Vill du senare beställa en likadan kapsling, har vi koordinaterna lagrade i vår styrdator.

När kapslingen är förberedd vid leverans sparar du tid. Du kan direkt få in den i produktionen och fylla den med strömfördelningsutrustning, dvs jobba med din kärnverksamhet.

- Rittal Modcenter är en lite smartare lösning. Det tycker jag allt, understryker Henrik Rosenström.

Snabbare till mål
Högre finish