Snabbare konfiguration av lågspänningssystem

Snabbare konfiguration av lågspänningssystem

Med den senaste versionen av mjukvaran för design och planläggning av Ri4Power”Power Engineering 4.1” kan anläggningskonstruktörer snabbare och bättre konfigurera instrumenteringsanläggningar för lågspänning.

Tack vare den integrerade Flat-PLS kan anläggningar upp till 5500 A konstrueras. Vidare är funktionaliteten förbättrad för att kunna utvidga nya lastkopplingsfält och projekttillhörande påbyggnadsritningar.

Mjukvarans kapacitet motsvarar hela projektbearbetningen: från planläggning och beräkning, över frontpaneler och listor med delar till prismeddelanden och materialbeställning. Tack vare omfattande import- och exportfunktioner inkluderande ett snittställe för Eplan Electric P8 uppnås en genomgripande ingenjörsprocess. För att kunna förkorta monteringstider tillhandahålls projektspecifika monteringsritningar, vilka visar systemkomponenternas placering i fält och monteringspunkter.

Rittal, som ingår i tyska koncernen Friedhelm Loh Group är världsledande inom apparatskåpssystem och systemtillbehör. På Rittal Scandinavian ab hanterar 70 medarbetare 6 000 artiklar och 3 000 kunder. Dessa betjänas från huvudkontoret i Ängelholm, kontoren i Stockholm och Göteborg samt dotterbolagen i Norge och Finland. Omsättningen 2009 uppgick till drygt 700 MSEK.