Snabbare konfiguration av lågspänningssystem

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 15:47 CEST

Med den senaste versionen av mjukvaran för design och planläggning av Ri4Power”Power Engineering 4.1” kan anläggningskonstruktörer snabbare och bättre konfigurera instrumenteringsanläggningar för lågspänning.

Tack vare den integrerade Flat-PLS kan anläggningar upp till 5500 A konstrueras. Vidare är funktionaliteten förbättrad för att kunna utvidga nya lastkopplingsfält och projekttillhörande påbyggnadsritningar.

Mjukvarans kapacitet motsvarar hela projektbearbetningen: från planläggning och beräkning, över frontpaneler och listor med delar till prismeddelanden och materialbeställning. Tack vare omfattande import- och exportfunktioner inkluderande ett snittställe för Eplan Electric P8 uppnås en genomgripande ingenjörsprocess. För att kunna förkorta monteringstider tillhandahålls projektspecifika monteringsritningar, vilka visar systemkomponenternas placering i fält och monteringspunkter.

Rittal, som ingår i tyska koncernen Friedhelm Loh Group är världsledande inom apparatskåpssystem och systemtillbehör. På Rittal Scandinavian ab hanterar 70 medarbetare 6 000 artiklar och 3 000 kunder. Dessa betjänas från huvudkontoret i Ängelholm, kontoren i Stockholm och Göteborg samt dotterbolagen i Norge och Finland. Omsättningen 2009 uppgick till drygt 700 MSEK.