Linda Ström gör kyrkoturné i vår

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2016 06:37 CET

I vår åker även Linda ut på en omfattande kyrkoturné i sällskap av Tomas Tjärnkvist på gitarr. Turnén innefattar 13 kyrkor och har premiär 20 april i Ramsele.

– Ramsele är det naturliga valet för en kyrkoturnépremiär, säger Linda. Där bor mamma och mormor, och morfar ägde skog och mark precis bredvid kyrkan där han nu ligger begravd. Jag brukade gå på julottan med mormor, som alltid uppmanade mig ”Sjung högre, Linda, sjung högt så alla hör!”. Och jag har alltid älskat att sjunga i kyrkorum, det finns en kraft och sången landar alltid så trösterikt och hoppfullt där.

10% av de samlade intäkterna från turnén kommer gå direkt till organisationen Maskrosbarn. Maskrosbarn hjälper barn som är uppvuxna i dysfunktionella familjeförhållanden där det t ex förekommer psykisk ohälsa eller missbrukarproblem. Läs gärna mer på www.maskrosbarn.org

https://www.facebook.com/medhjartatpautsidan/videos/vb.400164126097/10153957759951098/?type=2&theater - Om du lämnar mig

Turnédatum:
20 april Ramsele, Ramsele kyrka.
21 april Örnsköldsvik, Svenska kyrkan
22 april Lycksele, Lycksele kyrka