Pressmeddelande -

HERBERT MUNKHAMMAR OCH MICHEL DIDA SLÄPPER SINGELN ”ALRIGHT” TILLSAMMANS MED VIDEO

Samarbetet mellan Herbert Munkhammar och Michel Dida började redan 2015 med den gemensamma singeln ”Alla In”. Året därpå gjorde de ett omtalat liveframträdande på P3 Guld och släppte uppföljaren ”Malmö State Of Mind”. Nu inviger de året med nya singeln ”Alright” , som är en stämningsfull låt för klubben som kombinerar en modern och melodisk ljudbild med lekfull rap. ”Alright” släpps nu på fredag den 10 januari tillsammans med video skapad av Julia Dang.

- ”Det här är tredje låten vi gör tillsammans och det viktigaste har alltid varit att hitta en tydlig musikalisk känsla. Att underhållande bars finns och att vi har fire när processen är klar”.

Både Herbert Munkhammar och Michel Dida har gedigna karriärer bakom sig och är sedan länge en självklar del av den svenska hiphop-scenen. Med säregna sound förenas de ofta i lekfulla textrader mot basdrivna beats och den nya singeln är inget undantag. En drömsk hookig refräng möter tajt rap över suggestiva ackord och en medryckande 2-steprytm.

"Alright" släpps den 10 januari. Låten är en samproduktion signerad Calle Ask och Samuel Nelander.

FNY PR
Fanny Larsson
Head of PR
fanny@fnypr.se

RMV Grammofon
Claes Uggla
claes.uggla@rmvgrammofon.com

• Musik

• singelrelease
  • alright
  • miche dida
  • herbert munkhammar
  • rmv grammofon
  • singel

The RMV companies are a group of enterprises in the entertainment industry founded to support and feed each other on all levels. We create, cultivate and produce with nothing but the joy of the labour and love for the art as our guiding light.

Helene Wigren

Presskontakt PR-konsult Presskontakt 070-7527605