RNBs koncept Polarn O. Pyret är finalist i Årets Butikskedja

RNB Retail and Brands affärsområde Polarn O. Pyret är finalist i kategorin Årets butikskedja 2019 för andra året i rad. Finalistplatsen 2018 kunde kopplas till den stora förändringsresa som genomförts under de tidigare två åren, där varumärket och kunderbjudandet sattes i en mer samtida kontext med en högre modegrad, ett ökat hållbarhetsfokus och en uppdaterad visuell profil.

Sedan dess har Polarn O. Pyret fortsatt sin satsning både off- och online och har bland annat lanserat ett nytt prisvinnande butikskoncept, lanserat en ny e-handelsplattform som accelererat e-handelstillväxten ytterligare och dessutom introducerat ett uppdaterat sälj- & servicekoncept, the PO.P Way, för att alla medarbetare skall kunna erbjuda samma väldefinierade, ledande serviceupplevelse i varje kundmöte.

”Årets butikskedja är det absolut finaste priset, det innefattar alla delar av verksamheten och är därför kanske det svåraste att uppfylla alla kriterier i. Vi är oerhört stolta över att vara finalister i år igen”, säger PO.P vd Nanna Hedlund.

”Förra året var vi finalister framför allt för vår varumärkesresa, i år kan vi se att den resan har bevisat sig. Polarn O. Pyret har levererat betydligt bättre än marknaden i stort i år, så det känns ännu bättre att vara finalist i år än förra året”, tillägger Nanna Hedlund.

Läs juryns motivering till Polarn O. Pyrets finalistplats på www.retailawards.se.

Presskontakt Karolina Ytterberg, + 46 70 471 89 30

• Mode