Brothers är stolt sponsor till Chevaleresk - stilsäkert med Måns och Wiberg

Brothers är en av sponsorerna när Måns Zelmerlöw gör stilfull comeback som programledare på TV6. I programmet Chevaleresk – stilsäkert med Måns och Wiberg fördjupar sig vännerna Måns Zelmerlöw och Alexander Wiberg i allt sådant som gör livet härligt att leva. Målgruppen är köpstarka män med intresse för mode, mat och dryck, jakt och andra chevalereska ämnen.

Brothers sponsrar två episoder av programmet - Stilsynder och Den moderna mannen. Avsnittens innehåll har arbetats fram av Brothers tillsammans med produktionsbolaget Crisp Film och ligger nära Brothers kommunikationskoncept The Manual som är en guide och vägvisare för alla män som vill leva livet med stil.

- Formatet Chevaleresk känns spännande och riktar sig precis som Brothers till en manlig målgrupp med intresse för stil. Genom vårt samarbete bjuder vi exempelvis in tittarna genom reportage till våra butiker och visar upp det som är kärnan i vårt varumärke – service och ett starkt sortiment, säger Maria Sjöstrand, Marknadschef på Brothers & Sisters Sverige AB.

I de två avsnitten är innehållet fokuserat på hur man bygger den perfekta basgarderoben, hur man undviker stilminor och tittarna får även bland annat lära sig mer om Made to Measure-kostymer.

- Brothers är problemlösaren och inspiratören som guidar den svenske mannen till god stil. Denna ambition delar vi med Chevaleresk och det känns roligt att via vårt samarbete inspirera fler i målgruppen till ett stilfullt liv, avslutar Maria Sjöstrand.

Chevaleresk är ett gammalt ord som betyder ridderlig, hövlig och belevad. Programmet har premiär måndag 31 oktober kl. 22.00 på TV6 och Viafree.se.

Brothers är ett helhetskoncept för manlig stil som säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt via franchise. Brothers grundades 1992, då också de 24 första butikerna öppnade. Kedjan ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS, och utgör tillsammans med Polarn o. Pyret området Butikskoncept.