JC Jeans & Clothes öppnar ännu en konceptbutik i Stockholm

Den 11:e november, lagom till julhandeln, slår JC Jeans & Clothes upp dörrarna till ännu en konceptbutik i Stockholm. Först ut för det nya butikskonceptet var JC- butiken på Drottninggatan 55 i Stockholm. Nu är det dags att flytta in i en ny lokal på Sergelgatan 12, vid Hötorget i Stockholm. Butiken kommer att vara i två plan med en försäljningsyta på 500 kvadratmeter. Självklart kommer butiken ha sitt fulla sortiment av JC Female, JC Male och Crocker samt ett urval av marknadens bästa jeansvarumärken, som presenteras på ett inspirerande och personligt sätt.

– Vi har letat efter ett nytt butiksläge kring Hötorget, som bättre passar vårt koncept, än den butik som vi driver idag på Sergelgatan. I vår nya lokal har vi möjlighet att bjuda våra kunder på en butik som speglar vad JC är idag, ett jeanspalats väl mixat med ett trendigt och modernt sortiment för våra kunder. Med mer yta i gatunivå kan vi på ett inspirerande sätt visa upp större delar av vårt sortiment för förbipasserande kunder, säger Lea Rytz Goldman, VD för JC Jeans & Clothes.

JC Jeans & Clothes har en lång historik och den första JC Jeans & Clothes butiken etablerades 1963. JC Jeans & Clothes driver både butiker i egen regi samt via franchisetagare. Idag finns det totalt 155 JC-butiker i Sverige, Norge och Finland.

Lea Rytz Goldman, VD
08-410 521 01, lea.rytz.goldman@jc.rnb.se