JC:s jeanssuccé Crocker Pep! i ny färgstark utomhuskampanj

JC:s succéjeans, Crocker Pep! står i fokus när JC Jeans & Clothes tar plats denna vecka med en ny utomhuskampanj runt om i Sverige och i Stockholms tunnelbana. Kampanjen har ett rent kommunikations-uttryck med mycket färg, och speciellt blått. Mona Johannesson och André Bentzer fortsätter att vara JC:s kampanjansikten för tredje säsongen.

– Utomhuskampanjen är en "teaser" för vår Crocker Pep! kampanj i butik som börjar den 18:e augusti. Då vi har tagit ett helhetsgrepp som också innefattar butiksupplevelsen, den digitala närvaron och nyheter på vår hemsida, jc.se. Konceptet är baserat på vår kärlek till färg och vår passion för jeans. Vi vill att våra kunder ska bli inspirerade när dem får en Crocker Pep! upplevelse, antingen i butik eller på jc.se, säger Karl-Johan Bogefors, Kreativ Chef, JC Jeans & Clothes.

JC Jeans & Clothes lanserade Crocker Pep! jeanslinjen i februari 2010. Jeansen har en enkel och modern design, och som kontrast till den rena passformen har jeansen en lekfull och kul detalj i form av färgade patchar. Inför höstsäsongen har Crocker Pep! jeansen utvecklats med nya tvättar och nya patchar, i prisspannet 299-599 kr.

Arbetsgrupp för kampanjen:
CD: Karl-Johan Bogefors (JC Jeans & Clothes) + JC Inhouse
Fotograf: Patrik Sehlstedt (Adamsky)
Modeller: Mona Johanneson och André Bentzer (Mikas)
Stylist: Ursula Wångander (Link Details)
Film: Ensrettet
PR: Ibeyoprstudio
Digital: Great Works
Design: Kurppa PHA

Karl-Johan Bogefors, kreativ chef
08-410 520 62, karl-johan.bogefors@jc.rnb.se
Fia Håkansson Ingman, pr-ansvarig
08-410 523 44, fia.hakansson-ingman@jc.rnb.se
Monica Olsen, presskontakt Ibeyostudio
08-32 88 01, monica@ibeyostudio.se

JC Jeans & Clothes är mark-nadsledande på jeans och jeansrelaterat mode. På JC Jeans & Clothes ska tjejer och killar alltid hitta det bästa jeansmodet och ett brett utbud av marknadens ledande jeans varumärken. JC Jeans & Clothes är en modekedja med närmare 170 butiker i Sverige, Norge och Finland. Drygt hälften av butikerna är franchisebutiker och resten ägs av RNB, Retail and Brands.