POLARN O. PYRET SKICKAR VIDARE - Kör återvinningskampanj för andra året i rad

Kampanjen Skicka Vidare innebär att Polarn O. Pyret samlar in begagnade Polarn O. Pyret-plagg och säljer vidare i alla 60 svenska butiker. Som tack för att man lämnar in kläder får man 10 % alt 10 kronor rabatt på ett nytt plagg. Intäkterna från försäljningen går till barnrättsorganisationen Plan.

Förra årets ”Skicka Vidare”, som gick av stapeln i oktober, innebar att 58 Polarn O. Pyret-butiker tillsammans samlade in och sålde vidare 4 600 begagnade Polarn O. Pyret-plagg. Försäljningen av de begagnade kläderna resulterade i ett bidrag till Plan Sverige på hela 185 652 kronor!

"Det känns väldigt positivt att återuppta den här kampanjen som blev en sådan succé förra året”, säger Maria Öqvist, VD på Polarn O. Pyret. ”Vi gör kläder som håller för fler än ett barn och går att ärva i flera led. Vi vill därför uppmana våra kunder att rensa sina garderober och ge gamla Polarn O. Pyret-kläder ett längre liv och samtidigt, tillsammans med Polarn O. Pyret,  bidra till både en hållbar miljö och stöd till behövande barn”, fortsätter Maria.

Kampanjen startar den 13 oktober med insamling av kläder. Den 3:e november börjar kläderna säljas under etiketten Skicka Vidare i Polarn O. Pyrets svenska butiker. De kläder som blir över kommer att säljas på evenemanget Barnens Kulturhus på Kulturhuset i Stockholm den 20 november.

Om Polarn O. Pyret
Polarn O. Pyret är ett svenskt premiumvarumärke inom barnklädessegmentet och är kända för sin höga kvalitet, funktionalitet och unika design. Sedan starten 1976 och lanseringen av den klassiska randiga trikåkollektionen, har Polarn O. Pyret levt efter filosofin att barn behöver kläder som går att leka i. Kläder som låter barn vara barn. Polarn O. Pyret har i dagsläget drygt 112 butiker, varav 60 i Sverige, och har siktet inställt på fortsatt internationell expansion. Idag finns butiker i Sverige, Danmark, Norge, Irland, Island, Estland, Lettland, Finland, USA, England och Skottland, samt via webbshop i Sverige och USA. Konceptet ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS. För mer information se www.polarnopyret.se.

• polarn o. pyret