Polarn O. Pyrets upprop: ”Låt barn vara barn”

”Stora barn tycker också om att leka. Därför gör vi kläder ända upp till storlek 152 – kläder som både tjejer och killar kan leka i. Vi gillar när barnen hänger upp och ner i klätterställningen, springer omkring eller spelar fotboll på rasten. Därför gör vi kläder som både är fina och tål lek av alla sorter. Vi tycker att barn ska leka så länge dom vill och att barn ska få vara barn”, säger Maria Öqvist, VD Polarn O. Pyret

Polarn O. Pyret lanserar lagom till höstterminstart en egen kollektion 122-152 för barn mellan 6-12 år. Som vanligt är det barnkläder av hög kvalitet, skön passform och som fungerar för lek och rörelse. Men 122-152 är varken barnsligt eller kopior av vuxenplagg. Det är schyssta och sköna kläder som låter barn vara barn även i de tidiga skolåldrarna.

”Vi är Sveriges enda renodlade barnklädeskedja och har klätt barn – från baby till skolåldern – i över 30 år. I höst satsar vi extra på skolbarnen med ny kollektion. Plaggen skiljer sig från våra mindre storlekar, men utan att tumma på våra kärnvärden – kvalitet, funktion och passform. Det är helt enkelt schyssta och sköna kläder som låter barn vara barn och inte  några vuxenkopior, säger Maria Öqvist, VD för Polarn O. Pyret.

Kollektionen 122-152 får en egen avdelning i butikerna samt på webben och innehåller allt från strumpor, byxor och tröjor till festplagg och ytterplagg.

Innan vi satte oss vid skissbordet intervjuade vi ett antal barn i åldern 9-11 år, vilket gav oss spännande insikter som vi arbetat in i kollektionen. 122-152 erbjuder något annat jämfört med vad de stora klädkedjorna gör. Vi får ofta höra från våra kunder att det finns dåligt med kvalitetsalternativ i dessa storlekar så det ska bli kul att responsen från kunderna”, fortsätter Maria Öqvist.

För mer information om Polarn O. Pyret, kontakta:
Maria Öqvist, VD, telefon: 076-887 20 35
E-post: maria.oqvist@polarnopyret.rnb.se

Presskontakt Sverige:
Åsa Bergendorf Olsson, Marketing Communication Manager, telefon: 076-887 21 82
E-post: asa.bergendorf.olsson@polarnopyret.rnb.se

För pressbilder och prover, kontakta:
Mildh Press, telefon: 08-640 84 01
E-post: info@mildhpress.se

Polarn O. Pyret är ett svenskt varumärke inom barnklädessegmentet och är kända för sin höga kvalitet, funktionalitet och unika design. Sedan starten 1976 och lanseringen av den klassiska randiga trikåkollektionen, har Polarn O. Pyret levt efter filosofin att barn behöver kläder som går att leka i. Kläder som låter barn vara barn. Polarn O. Pyret har i dagsläget drygt 114 butiker, varav 63 i Sverige, och har siktet inställt på fortsatt internationell expansion. Polarn O. Pyret expanderar internationellt via Master Franchisetagare. Idag finns butiker i Sverige, Norge, Irland, Island, Estland, Lettland, Finland, USA, England och Skottland, samt via e-butik i Sverige, USA och England. Numera säljs även Polarn O. Pyret på Nordstroms i USA samt på Amazon.com. Konceptet ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS. För mer information se www.polarnopyret.se