Bildkälla: SONARK ARKITEKTKONTOR AB

RO-GRUPPEN BYGGER 4035 KVM FRYSBOX

RO-Gruppen Koncept har fått i uppdrag att uppföra ett fryslager i Södertälje, som omfattar 4035 kvm.

I en omfattande brand totalförstördes Fryslagret i Södertälje hösten 2017. Nu har RO-Gruppen Koncept fått i uppdrag att uppföra ett nytt fryslager.
Beställare är Iskuben Coldstore AB, som kontaktade RO-Gruppen efter rekommendation från en trogen underentreprenör.

- Det känns ju såklart extra bra att vi fått detta projektet på goda meriter. Det är ett stort projekt som vi med spänning ser framemot att ta i hamn. Vi tar det kallt, säger Dan Jacobson, Affärsområdeschef på RO-Gruppen Koncept.

Lagom till årets varmaste säsong påbörjas bygget som beräknas stå klart i början av 2019.
Byggnationen omfattar totalt 4035 kvm och rymmer ca. 13 000 pallplatser, eller 96 720 000 Piggelin-glassar.

RO-Gruppen Koncept
Dan Jacobson, Affärsområdeschef