Illustrationsbild nya bostäder på Trandared

RO-GRUPPEN UTVECKLAR NYA BOSTÄDER PÅ TRANDARED I BORÅS

Nu ”förädlar” vi området intill Trandareds vårdcentral och i samband med detta har RO-Gruppen ansökt om planändring för Kv. Järnhättan. På området där det tidigare har varit bensinstation och bil/mc verkstad vill vi skapa ett trivsamt kvarter med moderna bostäder och service till de boende.

Med denna planändring vill vi ta till vara på alla de fördelar som området och ”Porten till Trandared” har. Med sitt centrala läge med busshållplats utanför dörren och där gång och cykelbanan passerar i tomtgräns uppmuntras ett minskat bilåkande – något som ligger väl i linje med dagens miljötänkande. Som ett led i att minska behovet av egen bil är vår ambition dessutom att se över möjligheterna för gemensam bilpool för de boende i Kv. Järnhättan.

För mer info kontakta:
Pär Jorstadius, vVD RO-Gruppen