Byggstart för 20 nya bostäder i Trosa

Byggstart för 20 nya bostäder i Trosa

Måndagen den 14 december sätter Jerker Larsson, Larssons Arkitekter, Daniel Portnoff kommunstyrelsens ordförande i Trosa samt Mikael Knuse, RO-Gruppen spaden i marken. Då är det dags för byggstart av det som ska bli 20 nya bostäder i populära Tomtaklint.

Låg energiförbrukning, hög kvalitet och tilltalande, bra design sammanfattar de nya bostadsrätterna som ska rymmas i fem tvåvåningshus.

Larsson Arkitekter fick, som Byggande Arkitekter, för ett år sedan en markanvisning i idyllen Trosa. Genom ett gott samarbete med Trosa kommun har vi nu kommit till byggstart. När vi inledde samarbetet med FB Bostad fick vi en professionell partner med gedigen kunskap och erfarenhet.

Det är FB Bostads första projekt i egen regi och det går inte att ta miste på VD:n Henrik Lindblads entusiasm.

- Vi är väldigt stolta och glada över att äntligen vara igång, säger Henrik Lindblad. Med Larsson Arkitekter som projektpartners, RO-Gruppen som byggare och i nära samverkan med Trosa Kommun kan vi erbjuda välplanerade bostäder i trivsamma Tomtaklint.

- Vi är glada att vi får bygga bostadsrätter i en expansiv och välskött kommun och vill bidra till denna positiva utveckling, säger Jerker Larsson, VD på Larsson Arkitekter. Tillsammans skall vi skapa ett attraktivt bostadsområde.

RO-Gruppen har fått uppdraget att uppföra bostäderna och ordern är ytterligare ett steg i att etablera sig som en pålitlig partner inom bostadsbyggnation.

- Vi har de senaste åren genomfört flera lyckade bostadsprojekt och därför känns det extra roligt att kunna bidra med våra erfarenheter till FB Bostads satsning i Trosa, säger Andreas Jaldevik VD på RO-Gruppen.

Preliminär inflyttning sker under första delen av 2017.

Om FB Bostad:
FB Bostad är fastighetsutvecklarna som bestämt sig för att använda sin stora drivkraft och mångåriga erfarenhet till att göra skillnad. Tillsammans med kommuner, banker och samarbetspartners identifierar FB Bostad områden där det finns ett kommande behov av bostäder och där man har möjlighet att utveckla bostäder som fler har råd att bo i.

Om RO-Gruppen:
Med cirka 150 anställda och ett brett nätverk av duktiga underentreprenörer är RO-Gruppen ett av Sveriges snabbast växande byggföretag inom entreprenad, byggservice, bostäder, konceptbyggnation och butiksetablering.

Kontakt:
Henrik Lindblad, vd FB Bostad AB