Bild: Lefva Bostad AB

RO-GRUPPEN BYGGER BOSTADSRÄTTER I SOLLENTUNA

RO-Gruppen stärker sin position som bostadsbyggare i Stockholm och har fått i uppdrag att producera 63 lägenheter i Edsviken, Sollentuna. Ordervärde 104 miljoner.

Med närhet till Edsvikens vatten och storstaden runt hörnet ska RO-Gruppen bygga bostadsrättslägenheter. Projektet ”Salix” omfattar nyproduktion av totalt 63 lägenheter med underliggande garage vid Kung Agnes väg/Strandvägen i Sollentuna Kommun.
Produktionen startade under sommaren och inleddes med rivning av befintlig byggnad.

- Vi uppför just nu även 48 lägenheter åt Lefva Bostad AB på Kryddvägen i Tyresö och har i och med detta projektet fått förnyat förtroende av dem. Väldigt glädjande och ett tydligt bevis på vår kompetens och erfarenhet inom bostadsbyggnation säger Patrik Blomberg, Affärsområdeschef på RO-Gruppen Stockholm.

Lägenheterna är fördelade på fem våningar och finns i storlekarna 1–6 rum och har planerats med optimal yteffektivitet och flexibla planlösningar. Ljusinsläppet har maximerats med generösa fönsterpartier och i de större lägenheterna finns loft och takkupoler.

Balkonger och terrasser finns till majoriteten av lägenheterna och öppnar upp för ytterligare rymd.
Läs mer om bostäderna: https://salixedsviken.se/

Första officiella spadtaget tas den 4 september kl. 14 och på plats kommer kommunens representant närvara för att hålla tal.

RO-Gruppen Stockholm
Patrik Blomberg, Affärsområdeschef
patrik.blomberg@ro-gruppen.se

Lefva Bostad AB
Robert Krook, vVD
robert.krook@lwab.se

RO-Gruppen är ett av Sveriges mest attraktiva och expansiva byggföretag. Vi är starka på våra lokala marknader samtidigt som vi erbjuder våra tjänster i hela Norden.
Med huvudkontor i Borås och kontor i Göteborg och Stockholm tar vi oss an byggprojekt i hela Norden. Koncernen passerar en miljard i omsättning i år och är 180 anställda.