RO-Gruppen tilldelas det prestigefulla priset Sveriges bästa arbetsplatser 2017

RO-Gruppen tilldelas det prestigefulla priset Sveriges bästa arbetsplatser 2017

RO-Gruppen tilldelades under tisdagskvällen utmärkelsen ”Sveriges bästa arbetsplatser 2017”. Bakom priset står organisationen Great Place to Work, som verkar i 50 länder och årligen gör över 10 miljoner medarbetarundersökningar. För RO-Gruppen är det prestigefulla priset en viktig milstolpe efter ett flerårigt arbete med Employer Branding.

RO-Gruppen har genomfört medarbetarundersökningen Great Place to Work sedan 2014 – ett led i att följa upp ett långsiktigt projekt som introducerades internt redan 2012. I fjol blev företaget först i Sverige att certifieras som ett Great Place to Work. Nu står det klart att RO-Gruppen i år tar klivet in på den exklusiva topplista som rankar Sveriges bästa arbetsplatser.

– För 10 år sedan satte vi målet att skapa en riktigt grym arbetsplats, säger Andreas Jaldevik, VD på RO-Gruppen. Med en inspirerande företagskultur och tydlig gemensam värdegrund har vi attraherat fantastiska människor som alla bidragit till att skapa det RO-Gruppen är idag.

Framgången har bland annat grundat sig i en miljö där människor får möjlighet att utvecklas och anta nya utmaningar – något som byggföretaget arbetat aktivt med genom devisen Challenge:Accepted. Syftet har varit att forma en företagskultur som bygger på trivsel, att man litar på varandra och att individernas kapacitet tas till vara.

Tillit och stolthet i fokus

Utmärkelsen ”Sveriges bästa arbetsplatser” baseras på två perspektiv: Dels utvärderas företagets sätt att organisera och leda samt hur man når organisatoriska mål. Man tittar också på hur företaget motiverar sina medarbetare att göra sitt bästa och skapar miljöer där människor jobbar i team. Här ingår en omfattande medarbetarundersökning (Trust index) med fokus på tillit, stolthet och kamratskap.

– Bilden vi fått genom medarbetarundersökningen bekräftar att vi tagit betydande kliv framåt i vårt interna arbete att bygga en stark företagskultur, säger Ylva Vihöj, HR-Chef på RO-Gruppen. Att organisatoriskt arbeta mot gemensamma mål och känna stolthet för RO-Gruppen har alltid varit vår ambition. Det är så klart roligt och inspirerande att nu få bekräftelse på att vi nått väldigt långt. Det ger oss också massor av energi för att satsa vidare på att utveckla bolaget för att bli en ännu bättre arbetsplats.

Priset tillkännagavs under tisdagskvällen (28 mars) i samband med Great Place to Works gala på Cirkus i Stockholm.

För mer information:
Andreas Jaldevik VD RO-Gruppen, tel 0709-998310, andreas.jaldevik@ro-gruppen.se