RO-Gruppen vinner priset Årets Byggföretag 2017

RO-Gruppen vinner priset Årets Byggföretag 2017

RO-Gruppen tilldelades under torsdagskvällen utmärkelsen Sveriges bästa byggföretag 2017 vid Hantverkargalan i Stockholm på Hamburger Börs. Priset Årets Hantverkare är branschens mest prestigefyllda pris och grundar sig på kundernas röster. I år har över 4000 företag nominerats till tävlingen.

-Det känns fantastiskt kul att få detta pris och en stor eloge till all personal på RO-Gruppen. Det är dom som varje dag gör ett fantastiskt jobb och som ser till att våra kunder får en grym leverans. Oavsett om vi bygger stora bostadsprojekt eller en mindre butiksombyggnad så är det vår personal som gör skillnad gentemot konkurrenterna säger Andreas Jaldevik, VD på RO-Gruppen.

-Det finns ett utbrett intresse och önskan om att identifiera, premiera och hylla de duktiga företagen i branschen säger Thomas Larsson, VD på Dorunner, arrangör av Hantverkargalan och tävlingen Årets Hantverkare.

Bakom Galan står det snabbväxande internetföretaget Dorunner, Sveriges ledande marknadsplats på internet för hantverkartjänster. Storägare är bl a HM:s VD Karl-Johan Persson, Bonnier AB:s förre VD Bengt Braun och Peter Settman tillsammans med personalen.

Med cirka 150 anställda och ett brett nätverk av duktiga underentreprenörer är vi idag ett av Sveriges snabbast växande byggföretag inom entreprenad, byggservice, bostäder, konceptbyggnation och butiksetablering.