Mercedes-Benz Style och Rodenstock presenterar en ny glasögonkollektion

Sensual Purity
Mercedes-Benz Style och Rodenstock presenterar en ny glasögonkollektion.

Uppsala, april 2014 – med progressiv design med tydliga linjer av purism kännetecknar den nya kollektionen från Mercedes-Benz Style. Mercedes-Benz Style står för design och innovation i kombination med kompromisslös kvalitet. Med 20 nya modeller med perfektion i form och funktion lanseras nu den nya Mercedes-Benz Style kollektionen i Sverige. Varje båge är en unik innovation av färg, form och material.

Perfekt form och funktion
Mercedes-Benz Style och Rodenstock kommer med en ny kollektion glasögonbågar för våren och sommaren, som genast fångar betraktarens intresse genom sin rena tydliga design.

Matta ytor, extremt lätt material, intressanta mönster i kombination med moderiktiga färger gör Mercedes-Benz Style kollektionen till ett måste. En av de stora innovationerna är de unika gångjärnslösningarna som säkerställer hör bärarkomfort och en innovativ design.

Solglasögonen såväl som de oftalmiska bågarna bär tydliga spar av Mercedes-Benz designfilosofi. Här ligger fokus på design med uttryck av modern lyx. Tydliga former, spännande proportioner ger produkterna från Mercedes-Benz Style en unik omisskännelig design.

Den nya kollektionen finns tillgänglig i butik under maj 2014.

• design
  • syn
  • solglasögon
  • rodenstock
  • optikbranschen
  • moderna glasögon
  • glasögonbågar
  • mercedes-benz style

Om Rodenstock
Rodenstock är Tysklands ledande tillverkare av glasögonglas och glasögonbågar. Företaget, som grundades 1877, är baserat i München och har globalt ca 4200 anställda och finns representerat i mer än 80 länder med egna säljbolag och distributionspartners. Rodenstock har produktionsanläggningar på 14 orter i 12 länder. Rodenstock Sverige AB med huvudkontor i Uppsala marknadsför och säljer glasögonglas till optiker i Sverige. Företaget säljer och marknadsför även glasögonbågar av det egna märket Rodenstock, Claudia Schiffer by Rodenstock, Rocco by Rodenstock, Porsche Design, Mercedes-Benz style, Baldessarini samt dunhill.

Johan Carlius

Presskontakt Sales & Marketing Director Försäljning och Marknad 018-188000