Rodenstock anställer ny säljare för affärsområde glasögonbågar.

Pressmeddelande   •   Dec 13, 2013 15:59 CET

Rodenstock rekryterar Helena Boström som glasögonbågrepresentant för distriktet Stockholm och Norrland.

Helena som har en bred erfarenhet av branschen kommer att tillföra en bra kunskap och nätverk till Rodenstock. Helena har tidigare arbetat på företaget OXXO med varumärken som Gant och Kenzo.

Helena börjar på Rodenstock den 1 januari 2014.

Om Rodenstock
Rodenstock är Tysklands ledande tillverkare av glasögonglas och glasögonbågar. Företaget, som grundades 1877, är baserat i München och har globalt ca 4200 anställda och finns representerat i mer än 80 länder med egna säljbolag och distributionspartners. Rodenstock har produktionsanläggningar på 14 orter i 12 länder. Rodenstock Sverige AB med huvudkontor i Uppsala marknadsför och säljer glasögonglas till optiker i Sverige. Företaget säljer och marknadsför även glasögonbågar av det egna märket Rodenstock, Claudia Schiffer by Rodenstock, rocco, Porsche-Design, Mercedes-Benz style, Baldessarini samt dunhill.

Kommentarer (0)