UTSÖKT INNOVATIV DESIGN - JIl SANDER EYEWEAR

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2015 09:59 CEST

UTSÖKT INNOVATIV DESIGN: JIL SANDER LANSERAR NY GLASÖGONKOLLEKTION I SAMARBETE MED RODENSTOCK INFÖR HÖSTEN/VINTERN 2015.

Uppsala, augusti 2015 – Lyxmärket Jil Sander under ledning av Creative Director Rodolfo Paglialunga, lanserar nu den andra kollektionen av korrektionsbågar och solglasögon i samarbete med den ledande glasögontillverkaren Rodenstock.

Kollektionen som består av både en dam och en unisexlinje karakteriseras av nya utmanande former, högkvalitativa material och tidlösa färgkombinationer:

CORE
Utmanande fronter med titanskalmar i kombination med spännande färger uttrycker det tydliga minimalistiska hos Jil Sander.

VOLUME
Modellerna i Volume är fängslande med sina härliga färger i Havanna och graderade färgtoner. Klassiska former ger den här kollektionen med acetat fronter sin egna speciella karaktär.

JilSanderkollektionen finns tillgänglig hos utvalda återförsäljare från september 2015.

Om Rodenstock
Rodenstock är Tysklands ledande tillverkare av glasögonglas och glasögonbågar. Företaget, som grundades 1877, är baserat i München och har globalt ca 4 500 anställda och finns representerat i mer än 85 länder med egna säljbolag och distributionspartners. Rodenstock har produktionsanläggningar på 15 orter i 13 länder. Rodenstock Sverige AB med huvudkontor i Uppsala marknadsför och säljer glasögonglas till optiker i Sverige. Företaget säljer och marknadsför även glasögonbågar av det egna märket Rodenstock, Claudia Schiffer by Rodenstock, rocco by Rodenstock, Porsche Design, Mercedes-Benz style och Jil Sander.

Kommentarer (0)