Lidö värdshus nominerade till Stora turismpriset 2019

Nyhet   •   Okt 07, 2019 12:07 CEST

Olle Tejle och Hugo Olofsson, som driver Lidö Värdshus

Lidö värdshus har valts ut att representera Stockholms län i den nationella tävlingen Stora Turismpriset 2019. Priset delas ut av Tillväxtverket till aktörer som på ett nytänkande och innovativt sätt bidragit till utvecklingen av besöksnäringen.

Lidö värdshus har tillsammans med företaget Neste under ett års tid drivit projektet Zero Island, som syftat till att göra Lidö fossilfritt. I projektet arbetade man med lösningar för att bidra till en fossilfri framtid och därmed bidra till regeringens målsättning att Sverige ska bli nettoneutralt gällande utsläpp av växthusgaser till 2045. Lidö värdshus drivs sedan 2011 av Olle Tejle och Hugo Olofsson.

– Vi är glada att Olle och Hugos arbete uppmärksammas genom denna välförtjänta nominering! Lidö värdshus har statuerat många goda exempel på insatser som vi hoppas kommer att inspirera andra aktörer både i Roslagen och nationellt säger Gisela Norén, VD Visit Roslagen AB.

Varje län representeras av en kandidat och vinnaren utses den 4 december.
Prissumman på 100 000 kronor ska användas för kunskapsfrämjande insatser.

Läs mer om Stora turismpriset och nomineringen här
Läs mer om Lidö värdshus här

Kommentarer (0)

Kommentera