Waxholmsbolaget trafikerar Nässlingen

En helt ny brygga på Nässlingen har möjliggjort att Waxholmsbolaget kan börja trafikera Nässlingen i sommar, med start från 15 juni.

Bryggan mäter 22 x 5 meter och har i dagarna blivit godkänd för trafik av Waxholmsbolaget.

- Väldigt glädjande säger Johan Pedersén, ägare av Nässlingen Resort AB, många ton betong har körts ut, närmare bestämt 50-60 ton totalt. Det har varit ett intensivt arbete att bli klara i tid inför sommaren meddelar Johan som även varit med under byggnationen.

Förutom Östra bryggan, som den kommer att heta, har även hamnen utökats med ny brygga. Nu finns här plats för 100-talet båtar, tidigare var kapaciteten på ca 50 båtar.Nässlingen fortsätter att satsa och hoppas naturligtvis att fler tar chansen att ta sig ut i skärgården under sommaren för att upptäcka denna fantastiska natur.

- Nu kan fler båtfolk komma hit och njuta av naturen, sommaren och maten på restaurang Svarta Malin, men även de utan båt ges en möjlighet att åka ut till skärgården.

Båtarna avgår från Strömkajen i Stockholm och turen beräknas ta ca 2 tim.

Svarta Malin på Nässlingen öppnar

Nässlingens egen restaurang Svarta Malin är en uppstickare bland skärgårdskorgarna i Stockholmsskärgård. Nässlingen har tidigare tillhört Byggarbetarförbundet, men drivs sedan sommaren 2014 i privat regi. Restaurangen har renoverats och erbjuder ett hundratal platser inne och lika många utomhus på terrassen.

Köket satsar på närodlat och ekologiskt så långt det är möjligt, tex ramslöks salt och nässelsoppa är något som öns natur själv tillhandahåller.

Restaurang Svarta Malin är öppen dagligen from 15 juni och så långt vädret tillåter i höst.

Kontakt:

telefon 08-542 472 10