Vinnaren i Årets Haningebyggnad 2013!

Vinnaren i Årets Haningebyggnad 2013!

Haninge kommun har med sin nya tävling Årets Haningebyggnad för avsikt att skapa engagemang och intresse för kommande byggprojekt och god arkitektur i kommunen.

Tävlingen är också ett sätt att stödja arbetet med att bli årets statskärna.

Tre finalister presenterades under hösten 2013 och en öppen röstning för allmänheten ledde under oktober fram till att en klar vinnare utsågs.

Villa Äntligen, som det vinnande projektet heter, är ett unikt nollenergihus ritat av arkitekt Pål Ross, från Ross arkitektur & design, på Drottningholm.

Torsdagen den 12 december, med start kl. 18.00, kommer en priscermoni hållas i kulturhuset på Poseidons torg i Haninge.

Allmänhet och press är varmt välkomna!

Ross Arkitektur & Design AB har sedan 1996 varit ledande med att erbjuda egen unik design för specialritade exklusiva villor där gränsen mellan konst och arkitektur suddats ut. Varje projekt har till fullo kommit till sin rätt genom intelligent byggkonstruktion, moderna sunda byggmaterial och en alltid närvarande nyfikenhet på nya lösningar. Ross unika design gör det omöjliga möjligt. Live in a Work of Art!