Roswi AB inleder samarbete med Patagonia

Roswi AB inleder samarbete med Patagonia

Roswi AB har idag tecknat en överenskommelse med Patagonia om att
representera dem på den svenska marknaden.

Roswi AB har idag tecknat en överenskommelse med Patagonia om att representera dem på den svenska marknaden. Överenskommelsen innebär att Roswi omgående tar över ansvaret för försäljningen av Patagonias kläder till butiker i Sverige.

Säljstart för Patagonias Höst/Vinter-kollektion 2010 kommer att vara under SweSport
på Kistamässan den 17-18 januari 2010.

I och med samarbetet med Patagonia stärker Roswi ytterligare sitt erbjudande av högkvalitativa sport- och friluftsprodukter som förutom Patagonia omfattar varumärken så som Katadyn, Light My Fire, Maglite, Nalgene, Optimus, PacSafe, SIGG, Trek’N Eat UCO och Victorinox.

”Vi på Roswi är mycket glada över att få tillfälle att arbeta med Patagonia, deras fina produkter och att ta del av den passion som driver företaget. Vi har även tagit starkt intryck av Patagonias miljöarbete där de är en föregångare i branschen. Vårt mål är att föra Patagonias passion vidare och att fortsätta bygga på den fina marknadsbearbetning som redan är gjord.” säger Christopher Carlander, VD, Roswi AB.

“The Roswi team is really familiar with the outdoor distribution and its network and we
are confident that their energy, enthusiasm and professionalism will highly contribute
to the future development of Patagonia in Sweden.” säger Yves Sarto, Sales
Manager Patagonia Europe.