Så får du perfekt pocherade ägg

Så får du perfekt pocherade ägg

Ägg är både nyttigt och mättande och just pocherade ägg är fantastiskt gott och känns extra lyxigt än ett vanligt kokt. Men hur gör man? Med Lékués nya produkt Poach Pod blir det lekande lätt att få perfekt pocherade ägg.

Har du testat att pochera ägg men inte lyckats få till ett snyggt slutresultat? Du är inte ensam och du behöver inte försöka på dina gamla sätt längre - nu finns det ett lättare sätt!

Pocherade ägg utan att bränna fingrarna
Med Lékués nya produkt Poach Pod får du perfekt pocherade ägg utan att bränna fingrarna. Detta tack vare att silikonlocket är väldigt lätt att öppna och har en del som sticker upp ovanför ytan som du kan ta tag i. I botten av Poach Pod finns ett metallnät som hjälper till att eliminera överskottet av äggets vita.

Pocherat ägg på tre minuter
Med Poach Pod från Lékué blir ditt pocherade ägg klart på endast tre minuter. Värm upp vattnet till cirka 90ºC - 95ºC. Stäng av plattan precis när det börjar koka och lägg i ägget. Vänta i tre minuter och därefter är ditt pocherade ägg klart att avnjutas.

Kommer i 1-pack och 2-pack.

CA-pris 1-pack: 150,00 SEK
CA-pris 2-pack: 225,00 SEK

För mer information, kontakta:
Jonas Svärding, produktchef
Direkt: 070-864 57 12