Citrusspray från Lékué

Citrusspray från Lékué

Ny innovativ citrusspray, skär av toppen av en citrusfrukt, skruva i och spraya direkt ur citrusfrukten. Ge dina favoriträtter en fräsch smak med citrussprayen.

Med denna citrusspray från Lékué kan du överraska dina gäster genom att spraya direkt ur citrusfrukten. Använd den för att enkelt ge olika maträtter och sallader en frisk touch av citron eller lime. Smaksätt din dryck och dina drinkar med färsk citrus direkt ur frukten. Enkelt, hälsosamt och gott. Tack vare den unika designen så får man ut varje droppe ur frukten och inget fruktkött kommer att fastna samtidigt som den är mycket enkel att göra ren. Varje förpackning innehåller två modeller en liten för mindre frukter som lime och mandarin och en större som passar citroner, grapefrukt och apelsiner.

Med sin skruvlika design så skruvar man enkelt in citrussprayen i frukten. Ringen i silikon sluter tätt och man får ett bra grepp. Filtret som sitter i citrussprayen gör att man får med endast juicen och inget fruktkött.

Välj din citrus favorit, skruva i citrussprayen och du är redo att smaksätta dina maträtter och drinkar! En förpackning innehåller en stor och en lite spray samt en bricka.

Finns hos välsorterade köksbutiker i augusti 2012. Rekommenderat cirkapris 179 kr inklusive moms. För mer information, högupplösta bilder och varuprover, kontakta:

Jonas Svärding
jonas.svarding@roswi.se

Om Lékué
Lékué är en av världens främsta tillverkare av främst silikonprodukter för köket. Deras produkter kännetecknas av hög kvalitet och innovativ design. Produkterna tillverkas i 100% Platinum silikon. Tillverkningen sker i egen fabrik utanför Barcelona i Spanien. Lékue har vunnit flera internationella priser för sin design. Företaget grundades 1980 och har sedan dess försett miljontals hem runt om i världen med unika köksartiklar.

Om Roswi AB

Bland de kända varumärkena finns Maglite, Victorinox, Patagonia, Osprey, Light My Fire, Lékué, Nalgene, SIGG, Optimus, iSi, Chef’n och Isosteel med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.