Popcorn Maker ger biokänsla på fredagsmyset

Popcorn Maker ger biokänsla på fredagsmyset

Nya Popcorn Maker från Lékué ger biokänsla på fredagsmyset! Ingen olja eller fett är nödvändigt för ett perfekt resultat. Det enda du behöver göra är att lägga en liten mängd majskorn i Popcorn Makern, på med locket och därefter poppar man dem direkt i mikron.

Popcorn har återuppstått som något coolt att äta och den senaste trenden är att göra detta snack på egen hand. Självklart med några hjälpmedel. Då en hälsosam livsstil också står i fokus vill vi hela tiden komma på nyttigare alternativ att ha till fredagsmyset och då är popcorn ett riktigt bra alternativ. När du gör popcorn själv blir det nämligen extra hälsosamt då du minskar fett och ökar innehållet av fibrer. Sedan kan du smaksätta på egen hand eller äta dem som de är – naturella.

Lékué förutspådde trenden och tillverkade Popcorn Maker – en fantastik behållare som gör att du kan göra dina hemlagade popcorn med ursprungliga smaker, 100 procent naturliga ingredienser och inga tillsatser av fett.

Ett enda redskap för fantastiska popcorn
Glöm måttsatser och flera olika redskap för att göra egna popcorn - Popcorn Maker förenklar processen med ett enda redskap. Mät upp den mängd majskärnor som du vill ha i silikonbasen, täck dem med locket och ställ in dem i din mikrovågsugn i cirka fyra minuter. Sedan är dina fantastiskt goda popcorn färdiga att avnjutas. Om du vill kan du gå steget längre och tillsätta en smaksättning till dina popcorn.

För mer information:
Jonas Svärding, produktchef, jonas.svarding@roswi.se, 070-864 57 12

Bland de kända varumärkena finns Maglite, Victorinox, Patagonia, Osprey, Light My Fire, Lékué, Nalgene, SIGG, Optimus, iSi, Chef’n och Isosteel med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.

Jonas Svärding

Produktchef Kök 070-864 57 12