Premiär den 5 november för Nordic Cat Convention – unik träffpunkt för kattägare och uppfödare i framkant

Är du nyfiken på kattens kroppsspråk, beteende, fysiologi och näringsbehov? Då är Nordic Cat Convention något för dig. En heldag med seminarier och expertföreläsningar om det mesta som rör katter.
– Den här typen av mötesplatser behöver vi, säger Magnus Berglin, marknadschef, affärsområde smådjur, på försäkringbolaget Agria.

Nordic Cat Convention arrangeras av Royal Canin, Agria och SVERAK (Sveriges Kattklubbars Riksförbund) på Clarion Hotel Post i Göteborg. Tanken är att alla som vill ligga steget före vad gäller katthållning – oavsett om man är uppfödare eller bara kattintresserad – ska få lära sig från de bästa.
– Det här är ett mycket intressant evenemang. Fördjupad kunskap om katter, beteende och avel är så värdefullt, säger Eva Porat, vice ordförande i SVERAK.

Bland föreläsarna märks den internationellt erkända veterinären Rebecca Berg, som kommer att prata om magtarms- och urinvägsproblem hos katter. Genetikexperten Lorraine Shelton lär oss allt om grunderna för en hälsosam avel, medan djurbeteendevetaren David Appleby ger oss en djupdykning i kattens olika beteenden och vad de kan bero på.
– Det kan vara svårt att tyda kattens kroppsspråk. I det här forumet får du verktyg för att förstå vad katten vill säga dig, säger Jenni Nielsen, Cat Breeder Expert på Royal Canin.

Även du som ”bara” är kattintresserad får möjlighet att fylla på med kunskap om kattbeteende, urinvägsproblem och näringslära.

Nordic Cat Convention bjuder på information även för dig som är intresserad av att bli uppfödare. Hur gör man för att registrera sig? Varför ställer man ut katter och vad händer egentligen på en utställning? Dagen avslutas med raskattsuppvisning på catwalken, följt av middag och halloweenfest med pris till bästa kostym.

Tid: 5 november klockan 9-17:30 + efterföljande middag och halloweenfest

Plats: Clarion Hotel Post på Drottningtorget i Göteborg. Lokalerna är tillgängliga för personer med funktionsvariation.

För fullständigt schema och anmälan, se Nordic Cat Conventions hemsida.

För mer information, vänligen kontakta:
Jenni Nielsen, Cat Breeder Expert på Royal Canin
E-post: jenni.nielsen@royalcanin.com