RoyalDesign.se öppnar multikanal på flygplatser

Royal Design har i samarbete med Virtual Stores tagit fram ett multikanalkoncept för RoyalDesign.se för att kunna marknadsföra och sälja design, möbler, inredning och presenter för hela hemmet oavsett lokalisering. I veckan lanserades de första enheterna på Arlanda flygplats.

Med touchskärmar kan besökaren inspireras och botanisera bland tusentals designprodukter med direkt leverans till kund.

”Vi vill fortsätta utveckla mötet med våra kunder oavsett kanal och detta är ytterligare ett steg mot detta. Framtidens retail är att interagera med kunden när och var kunden vill. Detta är ett viktigt inslag i affärsmodellen för RoyalDesign.se och våra butiker. Till detta möjliggör vi en global logistik och service vilket gör vår lokalisering på Arlanda perfekt för RoyalDesign.se”, säger Hans Bengtsson, VD och koncernchef för Royal Design Group.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Hans Bengtsson, VD och koncernchef Royal Design Group Holding AB
E-post: hans.bengtsson@RoyalDesign.se

• Mode

• virtual stores
  • multikanal
  • #royaldesign
  • design
  • heminredning
  • inredning
  • möbler
  • nya varumärken
  • royal design
  • royaldesign
  • royaldesign.se

RoyalDesign.se är Nordens ledande e-handelsaktör inom design, möbler och heminredning. Bolaget grundades 1999 och har sedan dess utvecklats med lönsam och kraftig tillväxt.
Idag marknadsför bolaget över 100 000 produkter från mer än 350 designvarumärken till 250 000 kunder via internet och i dagsläget 9 butiker i Sverige. Bolaget ska fortsätta växa på befintliga marknader och etablera sig på nya, med målet att erbjuda ännu fler kunder över hela
världen design till rätt pris. www.RoyalDesign.se

Hans Bengtsson

Presskontakt VD Marknadschef 020 - 77 70 70