RoyalDesign.se öppnar ny flaggskeppsbutik i Stockholm

RoyalDesign.se öppnar till hösten en ny stor inredningsbutik i Kungens Kurva Shoppingcenter. Här ska kunden kunna få möjlighet att klämma och känna på en stor del av det stora sortimentet av design, möbler, textil, belysning och inredning för kök & hem från Royal Design.

Precis som i övriga butiker kan man även beställa online direkt i butiken för leverans inom 1-2 dagar till butik, ombud eller hemleverans från 10 000-tals möbler, design- och inredningsprodukter som hela tiden finns i lager centralt.

Hans Bengtsson, VD i Royal Design Group kommenterar: ”Royal Design Group har haft en väldigt stark utveckling de senaste åren. Med en tillväxt i år igen på mer än 50% för RoyalDesign.se har vi fått ett tydligt kvitto på att vi byggt upp ett mycket starkt varumärke och koncept med Royal Design som också efterfrågas internationellt”.

Vi känner en fantastisk efterfrågan och uppskattning från våra kunder för Royal Design och för RoyalDesign.se som ledande inom design, möbler och heminredning online. Genom vår kommande flaggskeppsbutik i Kungens Kurva Shoppingcenter får vi ytterligare möjligheter att fullt ut visa upp bredden av vårt stora sortiment och samtidigt visa de senaste inredningstrenderna till alla designälskare”.

”Vi kommer även att fortsätta utveckla vårt egna multikanalkoncept ”e-tail” ytterligare enligt vår vision och strategi gällande att bedriva ehandel i samtliga kanaler. Detta kommer i sin tur ge design- och inredningskonsumenten ett fantastiskt utbud, hög personlig service och en stor valfrihet”.

Fakta om Royal Design Group:

Royal Design Group AB är idag Sveriges ledande ehandelsföretag via RoyalDesign.se och RoyalDesign.com inom design, möbler, belysning och heminredning. Sedan 2013 har man även 8 st Royal Design butiker och tidigare i år förvärvades även hela verksamheten i Rum21. Med RoyalDesign.se och Rum21.se är Royal Design Group helt marknadsledande på heminredningsmarknaden online med en beräknad total omsättning i år på mer än 400 MSEK.

Royal Design Group har nästan 100 000 st produkter från mer än 300 st världskända varumärken inom design och inredning. Bolaget grundades 1999 och har idag ca 85 anställda.

För ytterligare information kontakta:

Hans Bengtsson, VD

Tfn: +46 (0) 708202965

hans.bengtsson@RoyalDesign.se

• Mode

• royal design group
  • rum21.se
  • rum21
  • möbler 2014
  • möbler
  • royaldesign.se
  • royaldesign