Årets stipendiat – Ellinor Liwing

Varje år delar Runsten Equestrian ut ett stipendium åt en ung talangfull ryttare. Stipendiet består av 50 000 SEK och gratis tillträde till Runsten Equestrians träningar och faciliteter under ett år. Om stipendiemottagaren besöker Runsten Equestrian regelbundet under året så stiger det totala värdet på stipendiet till över 100 000 SEK.

Årets stipendiat Ellinor Liwing har visat stort engagemang för ridsporten och sin satsning. Förutom att hon är en otroligt skicklig ryttare som Runsten Equestrian tror kommer att synas på de stora banorna i framtiden, är hon även en otroligt stor förebild och en fin kamrat för alla hon har runt omkring sig.

Ellinor tränar för sin mamma, Pether Markne och KG Svensson. Hästarna står uppstallade i Gustavsberg. Hon var flitigt I elden förra året för att rida in sig på sina nya hästar. Hon gjorde närmare 200 starter.

Stipendiet delades ut av förbundskaptenen i hopning Henrik Ankarcrona på stora hopparenan i Falsterbo.

• Skåne

Runsten Equestrian är en tränings- och tävlingsanläggning 3 mil söder om Stockholm. Bedriver inackorderingsstall samt tävlingsstall. Varje år i juni anordnas Runsten Equestrian Games som är en elittävling i hoppning som lockar ryttare och besökare från hela landet.
I anslutning till anläggningen byggs nu Runsten Village upp, en by med plats för 500 invånare i en helt unik miljö.