Framtidens unga talanger frodas!

2018 är året då Föreningen Runsten Equestrians tillsammans med Runsten Equestrian satsar än mer på ungdomar i ridsporten.

Under året kommer föreningen anordna ett antal subventionerade kurser och clinics på Runsten Equestrian i Stockholm. Under våren kommer satsningen att ha Runsten Equestrian Games v.24 som sitt mål där flera klasser för ponny, Children, junior och Young rider arrangeras. Satsningen kommer att fortsätta hela året ut.
Föreningen har även lag för div 1 och elit i allsvenskan 2018.

”Det är fantastiskt att kunna göra det här samarbetet med Runsten Equestrian som sedan länge har en stor satsning på ungdomar i Sverige. Att vi nu även kan gör en liknande satsning till föreningens unga ryttare är mycket glädjande, med subventionerade kostnader bidra till bred kunskap inom ridsporten. Vi vill genom de anordnade kurserna och föreläsningarna bidra till att utveckla framtidens ryttare och samtidigt skapa en större gemenskap. Säger ordförande i föreningen Per Dahlgren.

”Det finns många unga talanger som kommer till ett vägval i livet där de antingen lämnar sporten eller fortsätter mot toppen. Vi vill inspirera ungdomarna att fortsätta utveckla sin talang för att i framtiden vara en del av eliten. Med den här satsningen vill vi uppmuntra våra ryttare på alla nivåer med bred kunskap att fortsätta uppåt mot toppen och stärka uthållighet som verkligen krävs när man möter motgångar. Runsten är helt medveten om att det bara är en liten knuff vi bidrar med men som förhoppningsvis kan vara nog så viktigt” säger Christopher MacDermott ägare av Runsten Equestrian.

Per Dahlgren 0708-11 30 83

• Häst-, ridsport

• promoting talent
  • runsten equestrian
  • förening
  • satsning
  • ungdomar
  • hästhoppning
  • hoppning

• Haninge

Runsten Equestrian är en tränings- och tävlingsanläggning 3 mil söder om Stockholm. Bedriver inackorderingsstall samt tävlingsstall. Varje år i juni anordnas Runsten Equestrian Games som är en elittävling i hoppning som lockar ryttare och besökare från hela landet.
Runsten Equestrian har en stor passion för att vara med och utveckla unga talanger i ridsporten.
I anslutning till anläggningen byggs nu Runsten Village upp, en by med plats för 500 invånare i en helt unik miljö.