Legendaren George Morris kommer tillbaka till Runsten Equestrian

I augusti 2018 besökte George Morris Runsten Equestrian i Stockholm för att hålla träningar och clinic. Några av Sveriges bästa ryttare blev inbjudna och kopplat till Runstens ’Promoting talent’ projekt bjöds även 6 stycken lovande juniorer in. Arrangemanget var otroligt lyckat och i mars 2019 togs beslutet att återigen bjuda in George och ryttare till anläggningen.

”George Morris Manager Rebecca Walton hörde av sig till mig efter att han uttryckt mycket nöje med arrangemanget sist och om vi ville fortsätta samarbetet var han villig att komma tillbaka. En möjlighet man inte vill eller kan tacka nej till. – Josefine Ronquist”

Det var en speciell upplevelse för alla inblandade. George besitter en kompetens och erfarenhet som nästan känns overklig när man upplever den. Varje dag under de 3 dagarna hoppade George upp på minst 1 häst om dagen- och på bara några minuter skapade han något magiskt med varje häst.
Att både titta och delta på träningarna inspirerar, motiverar och utvecklar en. Och förutom det, är George Morris otroligt underhållande med sin unika jargong.

Datumen är nu satta för nästa besök.
Den 16-18 augusti är legendaren George Morris tillbaka på Runstens gård igen. Upplägget kommer att se likadant ut men med mycket utrymme för förbättring och en del nya ryttare och hästar.
Biljetter för eventet kommer att släppas den 6e maj på Runstens hemsida.

För frågor: kontakta event@runsten.com

• clinic
  • georgemorris
  • event
  • runsten equestrian
  • ridsport
  • promoting talent

• Skåne

Runsten Equestrian AB är ett företag inriktat mot ridsport vars affärsidé är uppbyggd kring passionen för sporten och de som utövar den. Runstens gård ligger 3 mil söder om Stockholm och bedriver inackorderingsstall samt tävling-och träningsverksamhet. I anslutning till gården byggs även 210 bostäder och ett helt nytt samhälle upp.