En mattnyhet på tapeten

En mattnyhet på tapeten

Bland Rustas nyheter för sommaren 2018 syns inte bara nyheter för uterummet. En stor nyhet för inomhusrummet är mattorna Celine, Leona och Amy. Alla mattor har ett unikt fototryck med spännande motiv och uppseendeväckande detaljer som ger rummet en unik prägel.

- Mattorna har ett högupplöst digitalt tryck, vilket gör att färgerna och motivet kommer fram väldigt tydligt, säger Angelica Kilic, produktchef mattor på Rusta.

Mattorna kommer i tre olika varianter varav två är med ansiktsmotiv och en med leopardmotiv. Angelica Kilic berättar att Rusta har tagit ett steg längre när det gäller fototryck på mattor och att man har lyckats få fram ett enormt djup i bilderna. Det gör mattorna till ett konstverk för golvet.

Genom att kombinera mattan med övrig inredning såsom kuddar, gardiner och ljusstakar får rummet attityd och blir garanterat en snackis när gästerna kommer över. För dem som är ute efter unik väggdekoration är ett tips att fästa mattan på väggen.

- När matta Tiger lanserades hösten 2017 såg vi att många satte upp mattan på väggen som en tavla, säger Angelica Kilic och fortsätter, det är ett kostnadseffektivt och effektfullt sätt att dekorera en vägg på. En matta på vägg är dessutom ljuddämpande, vilket är perfekt i sovrum eller öppna ytor i hemmet.

Mattorna säljs i begränsad upplaga i Rustas varuhus från v. 22. Priset kommer att ligga på 299 SEK, 349 NOK och 29,90 euro styck.

Cecilia Gärdestad

Presskontakt Ansvarig Corporate PR Koncernkommunikation +46 (0)70 166 48 73